«Затверджую»
Заступник голови
Міжгірської РДА
Тимощук М.Т.
«__» ___________2011р.
л і т н і з м а г а н н я
(К У Б О К Б О Р Ж А В И )
2011р
НА ТОЧНІСТЬ ПРИЗЕМЛЕННЯ НА ПАРАПЛАНАХ
П О Л О Ж Е Н Н Я
1. Мета
Метою змагань є пропаганда парапланеризму в Україні, визначення чемпіона в індивідуальному заліку в точності приземлення на параплані та пропагування здорового способу життя.
1.1 Переможець
Переможець – пілот, який матиме найменший сумарний результат відхилення від центра мішені у всіх залікових турах.
1.2 Місце змагань
Хребет Боржава, с.Пилипець, Міжгірського району, Закарпатської обл., Україна. Воно розташоване за 17км від м. Воловець, Закарпатської обл., де є залізнична станція. Доїзд до місця змагань можливий рейсовими автобусами, які курсують досить часто, або маршрутними та звичайними таксі.
1.3 Термін змагань
Серпень 20-21, 2011р.
19 – прибуття, реєстрація.,
20 - тренувальний день і змагання,.
21 – змагання і резервний день, закриття змагань.
1.4 Організатори змагань
Районна державна адміністрація Міжгірського району
Директор змагань – Сніцарук Леонід Адамович
Головний суддя – Сніцарук Леонід Адамович
Суддя –Кузьмич Божена
Мова: офіційною мовою змагань є українська та англійська.
Вступний внесок (оплачуваний при реєстрації): 40грн, для формування
призового фонду.
Пілоти повинні зареєструватись особисто в офісі змагань19-го з 18.00 до 21.00 або
20-го серпня з 9.00 до 10.00.
2. Допуск до змагань
2.1 Пілоти
Реєстрація відкрита для всіх пілотів, членів відповідних національних федерацій, які мають карточку ІРРІ, по крайній мірі Para Pro (Safe Pro) третього рівня або документ, що підтверджує цю кваліфікацію, або національну ліцензію пілота-парапланериста.
Пілоти повинні бути здатні продемонструвати вміння стартувати в будь-яких погодних
та вітрових умовах, вказаних в Положенні.
2.3 Особисте спорядження
Пілот повинен мати відповідне льотне спорядження та запасний парашут.
Ризик:
Льотне спорядження та інша власність пілота є його особистий ризик протягом всіх
днів змагань. При реєстрації учасники відмовляються від будь-яких претензій до
організаторів змагань у зв’язку з травмами і пошкодженням їх власності.
Страхування:
При реєстрації кожен учасник повинен пред’явити страхове свідоцтво цивільної
відповідальності, мінімальна сума – 171 000грн. (еквівалент 15 000Є), дійсне протягом
терміну змагань. Страхування може бути оформлене на місці змагань.
3. Місце приземлення і приладдя
3.1 Мішень
Розташування мішені повинно забезпечувати приземлення з будь-якого напрямку і визначається Директором змагань (узгоджується з Головним суддею). Мішень може бути переміщена під час змагань, але не під час одного туру.
Результати до 500см включно вимірюються суддями сталевою рулеткою вручну з максимальною ретельністю та точністю 1см шляхом вимірювання віддалі від першої точки дотику тіла спортсмена (або протектора підвісної системи) землі і ближчим краєм кружка діаметром 5см. Максимальний радіус вимірювання – 5м. Точка приземлення визначається старшим суддею вправи з врахуванням відміток точки приземлення, зроблених суддями-вимірювачами.
Старт: Відношення між висотою зони старту і віддалю від мішені повинно бути не більше 1:3.
3.2 Поле вимірювань
Поле вимірювань є плоскою поверхнею, де вимірюються результати учасників. Воно позначається добре помітним колом. Радіус поля вимірювань є 500см. Поле повинно бути підготовлено так, щоб забезпечити точне визначення першого торкання пілотом (або протектором підвісної системи) поля приземлення (точки приземлення пілота). Торкання поля елементами спорядження, напр. лямкою, планкою «спіда», не вважається приземленням). Пілот після приземлення повинен встояти на ногах в межах залікового круга, інакше точкою першого торкання пілота буде вважатись найдальша від центра мішені точка торкання поля тілом пілота або протектора. Поле приземлення повинно бути розташоване на тому ж рівні, що й ділянка землі, на якій воно розташоване. Після приземлення пілот повинен якнайшвидше покинути заліковий круг, щоб не перешкоджати пілотам в повітрі спостерігати мішень, не пошкоджуючи розмітку поля приземлення. При грубому порушенні цього правила пілот може бути оштрафований на 100см. Головний суддя і суддя вправи визначають зону, в межах якої можуть знаходитись лише офіційні особи змагань (мінімум 20м радіусом від мішені).
3.3 Вказівник напрямку вітру
Добре помітний вітровказівник повинен бути розташований в межах видимості наскільки можливо вище, але не нижче 3м.
3.3 Вимірювач швидкості вітру
Вимірювання швидкості вітру повинно виконуватись в межах 50м від мішені на висоті між 2м і 5м.
4. ЗМАГАННЯ
4.1 Кількість турів
Повинно бути мінімум два залікових тури та один фінальний тур. Максимальне число турів визначається фінансовими та часовими можливостями.
Результати учасника, показані в турі, йдуть в індивідуальний залік лише при умові завершення туру і одержання всіма учасниками результату (або штрафу).
У випадку перерви в турі, змагання будуть продовжені звідти, де вони були перервані.
Максимальна тривалість перерви в турі – дві години.
Має бути мінімум один тренувальний тур, якщо погода дозволяє.
4.2 Номер учасника
Має бути проведене жеребкування пілотів. Жеребкування проводиться під час першого збору (briefing) і буде дійсним протягом усього першого дня змагань. Наступні дні стартовий номер визначається за результатами попереднього туру, причому учасник з гіршим результатом стартує першим. В разі рівності результатів в попередньому турі беруться до уваги результати передпопереднього туру або жеребкування, якщо було проведено всього один тур. Номер (розміром не менше 4см по висоті) учасника повинен бути прикріплений до обох боків шолома.
4.3 Зліт
- Учасники повинні дотримуватись визначеного порядку старту (див. п.4.2).
- Учасники, неготові стартувати у визначеному порядку старту при виклику суддею на старті, будуть оштрафовані.
- Частота стартів залежить від місця старту і погодних умов.
- Час старту кожного пілота – 2 хвилини. При старті типу «прямий старт» допускається, з дозволу судді на старті, протягом п’яти хвилин здійснити повторний старт, якщо перша спроба виявилась невдалою. Наступні повторні старти, з дозволу судді, штрафуються на 100см.
4.4 Розділення пілотів
Пілоти в повітрі повинні забезпечити своє розділення по висоті для безпечного і безперешкодного приземлення. Обгін в польоті на висоті, меншій ніж 200м (AGL) заборонено. Максимальний штраф за такий обгін– 500см.
4.5 Сигналізація
Офіційним сигналом для пілотів у повітрі відлітати вбік від мішені (задля безпеки) є розмахування червоним прапором суддею на полі вимірювань.
4.6 Повторні старти
Учасник може вимагати повторної спроби лише у випадку спірного польоту, звертаючись прямо до судді по вправі перед підписуванням результату приземлення. Учасник повинен зареєструвати заяву про повторний політ у судді до контакту з будь-якими іншими особами (за виключенням головного судді і судді по вправі). При наданні права на повторний політ результат опротестованого польоту анулюється. Повторний політ надається в кінці даного туру. Якщо пілот не підписує результат приземлення і йому не надане право повторного польоту, така ситуація розглядається як його протест по даному польоту, а його результат буде записаний в протокол туру.
Повторний політ може бути наданий у випадках:
- мішень не видна пілоту на його посадковій глісаді,
- учасник змінив траєкторію глісади, щоб уникнути зіткнення в повітрі з іншим
пілотом і, таким чином, не зміг приземлитись точно на мішень,
- якщо була інша зовнішня причина, що явно перешкодила пілоту на глісаді посадки.
Протест може бути поданий учасником Директорові змагань не пізніше однієї години
після закінчення туру зі сплатою внеску 50грн. Якщо протест не задоволений, гроші
не повертаються. Протест розглядається суддівською колегією не пізніше двох годин з
моменту подачі.
5. Обмеження
5.1 Швидкість вітру
Для фіксації результатів приземлень максимальна швидкість вітру – не більша 7,0м/с. Якщо швидкість вітру перевищила норму протягом 10 секунд, змагання зупиняються до відповідного зменшення швидкості. Пілоти, що знаходились на глісаді приземлення, будуть інформовані про це помахами червоного прапора і матимуть повторний політ в кінці цього або наступного туру.
Вітри на висоті, які не вимірюються, не беруться до уваги.
5.2. Завада на мішені
Кожен учасник, будучи на глісаді приземлення, має право на безперешкодне
спостерігання мішені і приземлення.
6. Підведення результатів
6.1. Метод
Учасники отримують очки за результат приземлення в метрах і сантиметрах між точкою приземлення – першою точкою торкання землі, і найближчим в напрямку точки приземлення краєм центрального диску мішені. Результат буде 0,00м, якщо точка приземлення є на цьому диску.
Якщо учасник приземлився поза полем вимірювання, він одержує максимальне число очок – 5,00м. Приземлення повинно бути на ступні ніг. Якщо учасник впав на приземленні, його результат буде заміряно від найвіддаленішої точки дотику його тіла від центрального диску.
Пілоти з кращими результатами (в кількості 20% від загальної кількості учасників, але не менше трьох) беруть участь у фінальному турі.
Переможцем стає учасник, що набрав найменшу суму очок у всіх залікових турах. В
разі рівності очок перевагу має учасник з кращим результатом у першому турі.
В разі рівності цього показника, беруться до уваги результати наступного і фінального
турів. В разі рівності усіх результатів в турах учасникам з рівними результатами
надається право на повторні польоти, якщо немає часових чи погодних обмежень.
Переможець змагань нагороджується перехідним кубком (з гравіруванням прізвища
переможця на ньому), дипломом першого ступеня і грошовим призом (50% від суми
внесків пілотів при реєстрації).
Пілоти, що зайняли друге та третє місця нагороджуються відповідними дипломами та
грошовими призами (35% і 15% вказаної суми відповідно).
