Поиск от Google

Андрій Чучко має всі повноваження як Адміністратор та модератор на цьому сайті.

Автор Тема: Большой спорт - 2014  (Прочитано 31245 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Offline Сергій Прокопенко

  • Сергей Прокопенко
  • Administrator
  • Повідомлень: 6215
  • Karma: +170/-31
  • wings
Re: Большой спорт - 2014
« Reply #45 : Березень 08, 2013, 14:13:23 »
ЗЫ я думаю проблема глубже и кроется совсем не крільях, а в потребителях

Ну, дорогой, сертифицировать потребителей вряд-ли получится  :blyaaaaa:  :)

а не надо их сертифицировать, надо ставить задачи другие, другие приоритеты
http://paragliding.in.ua предлагает снаряжение AEROS - AXIS - UP Paragliding - SOL Paragliders - Woody Valley - AVA Sport - Icaro - NIVIUK - Sky Country - Brauniger Gmbh - +380675004377

Offline Alexandr

  • Full Member
  • Повідомлень: 243
  • Karma: +25/-0
  • Зарицкий Александр
Re: Большой спорт - 2014
« Reply #46 : Березень 08, 2013, 14:48:17 »
Кстати, вот эти новые ЕНД бралась сертифицировать только одна из трех сертифицирующих контор (поправьте меня, если не прав), и сам ее хозяин попал в больницу в этом самом процессе (и это над водой, в идеальную погоду, прекрасно зная о предмете сертификации. с запасками и жилетами....)

Помоему Swing сертифицируются в Пара-Академии, а уних есть Сore 3.

Offline Сергій Прокопенко

  • Сергей Прокопенко
  • Administrator
  • Повідомлень: 6215
  • Karma: +170/-31
  • wings
Re: Большой спорт - 2014
« Reply #47 : Березень 12, 2013, 15:12:29 »
вообще-то к мнению сертифицирующих контор прислдушиваются при писании стандартов - левіе люди с потолка какие-то цифрі и требования врядли придумают. Ну кроме нашего министерства :)

На сайтах сертфикаторов есть даже рассказі с фото и отчеті о том как происходит работа по придуміванию стандратов.

И на нашем форуме писаловь во времена обсуждения джвухрядок. Можете покопаться
http://paragliding.in.ua предлагает снаряжение AEROS - AXIS - UP Paragliding - SOL Paragliders - Woody Valley - AVA Sport - Icaro - NIVIUK - Sky Country - Brauniger Gmbh - +380675004377

Offline Андрей

  • любители лебёдки
  • Повідомлень: 3732
  • Karma: +31/-10
Re: Большой спорт - 2014
« Reply #48 : Березень 22, 2013, 11:39:35 »
Получил сегодня интересное письмо из ФАИ.

Dear CIVL Delegates,

having read the Annex 19 A “New paragliding competition class”, I would like to make you aware of concerns Torsten Siegel has raised. He is a long term member of the German national team and an experienced test pilot. Please see attachment.

The short version is:

Current EN-D 2-line gliders have a top speed between 56-58 km/h. This is the maximum speed at which recovery from dynamic collapses is within EN specifications. Dynamic reactions from gliders travelling at more than 60 km/h are too violent to pass certification tests, and correspondingly, all EN-D competition gliders now fly within this speed range. The PMA assumes that pilots should all be able to recover from collapses at 65 km/h but not at 70 km/h. (At best under optimal conditions an error of +/- 3 km/h must be accounted for when measuring at 65 km/h.)

From 2014 onwards, testing this should be left up to pilots themselves, as testing for accelerated collapses should be no longer part of the FAI competition certification program, as it is too dangerous for test pilots! ??

Limit aspect ratio to 7

To limit aspect ratio carries the risk that we will see a change of course in glider development, where low-arc high performance profiles with significantly more challenging reactions to extreme situations prevail, especially as accelerated collapse testing is no longer to be conducted.

Conical goal cylinder

The conical goal cylinder shall encourage pilots to arrive high and not fly at speed close to the ground. Theoretical calculations for the size of a goal cylinder can only take typical climb rates into account, and pilots may still win when flying at speed if they find a strong thermal.

Torsten concludes and DHV agrees with it: “Delegates are well advised not to follow the recommendations made here. EN testing is at its limits for new 2-line gliders and needs to be reformed, but reforms need to be substantial. This means we need to test the assumptions made in practice and under competition conditions before introducing them as regulations.”

Klaus Tänzler

German delegate
Наилучшее — добившись успеха, устраниться.  (Лао-цзы)

Offline Константин Гончаренко

  • Hero Member
  • Повідомлень: 1250
  • Karma: +70/-11
  • +380 67 460 52 25
Re: Большой спорт - 2014
« Reply #49 : Березень 22, 2013, 14:18:15 »
В Непале были длинные переходы между хребтами, и можно было понаблюдать за скоростью на полном спиде, ветра на высоте почти нет. Так вот у Boomerang X она действительно была 54-58 км/ч.

Но письмо Сигела, к сожалению, это еще не решение CIVL.