Тепер про те що стало головним результатом зустрічі.Під час свого виступу і після в неформальній бесіді я звернувся до самольотоводів з питанням - "як часто вони візуально бачать польоти парапланеристів, особливо їх скупчення в певних місцях (над т.з. парадромами)?". І було поставлено запитання - чи буде добре чи недобре чи нейтрально, якщо такі місця (парадроми) будуть нанесені на карти у аеронавігаційних довідниках? Всі в один голос заявили що це буде дуже важливо. Тимбіьше
в свому виступі В.Перевалов проінформував всіх що кількість ітаючих парапланеристів вже давно більша ніж к-сть усіх ЛА АЗП разом взятих. Я також наголосив що мало того що кількість вже велика - найближчі кілька років ця кількість продовжить стрімко зростати. Кількість приватних літаків в свою чергу в Ураїні за останні кілька років теж збільшилася майже вдвічі!
Тепер маємо ситуацію коли дуже зростає к-сть парапланеристів і зростає кількість літаків і всі товчуться в класі G (Golf). Для переважної більшості парадромів це ні на що не впливає (тому можна взагалі на цю тему не паритись) але є кілька локацій де можливість зустрічі з літаком є досить великою (напр. затяжки в Куликові чи Олесько
), плюс ми говоримо про те що за 5 років к-сть парапланів і літаків буде в рази вищою.
Особливо ця ситуація знайома тим хто літає поблизу великих міст чи аеродромів АЗП.
Також києвляни кажуть що збільшилися випадки коли якись чел на літачку побачив парапланиі починає нарізати над ними круги щоб краще роздивитися
Тому велика к-сть учасників підійшли, запропонували свою допомогу в проведенні цієї роботи, залишили свої контакти.
Я провів дуже змістовну бесіду з
Генадієм Хазаном і він сам (в особі президенту однієї з AOPA Ukraine
) зголосився співпрацювати з нами в питанні реєстрації парадромів. З вівторка я маю з ним зустріч та його людиною, що якраз веде такі справи для консультацій і визначення плану дій. Будемо пробувати "зареєструвати" парадром в Куликові і Олесько. Якщо все вдастся і буде зелене світло від державіаслужби - спробуємо напрацювати шаблон по якому місцеві пілоти за власним бажанням можуть так само "зареєструвати" свої парадроми, якщо в цьому для них є якісь плюси чи необхідність.
Для чого це???
1. Якщо парадром буде внесений в довідник, а потім на карту а звідти в бортовий GPS літака, пілот буде попереджений що в певні зони краще просто так не ломитися по прямій. Тобто облетіти таке місце трохи стороною. Відповідно і бажання нарізати круги щоб роздивитися краще буде значно менше, так як пілот попереджений що з точки зору безпеки цього краще не робити.
2. Відповідно і парапланерист в повітрі буде почуватися спокійніше знаючи що вирогідність того шо тут просвистить якась Cessna набагато менша. Мова йде про стартовий поток чи динамік. Тобто зону радіусом кілька км і висотою до 1500! Там де найбільше крил кучкується одночасно.
3. Наші парадроми отримають хоч якись більш менш
офіційний статус. Можливо це якось допоможе в захисті парадромів від розкопок, установок вітряків і іншого вандалізму. Як мінімум ми будемо взнавати про такі наміри набагато раніше ніж як у випадку з Боржавою - не тоді коли вже стартують роботи а ще на стадії аналізу і проектування. Грубо кажучи якщо якись дурень приїде на парадром планувати якусь стройку, як мінімум буде що йому показати.
4. Самольотовод вже не зможе настучати на парапланеристів, якщо він встав не з тої ноги і йому не подобається що хтось там літає де він хотів летіти.
Дуже просто - нема парадрома на карті - правий літак. Є парадром на карті - правий парапланерист.
5. Тепер якщо плануються дуже масові польоти коли в повітрі реально буде дофіга парапланів і лебідочних шнурків
, хтось з парапланеристів може телефонувати на ПІО (польотно інформаційне обслуговування) і попереджати що з такою по таку годину там то буде купа парапланів. Тепер коли якась цесна летить через те місце ПІО буде повідомляти її про це і просити бути уважним а ще краще тупо туди не залітати. Доречі за словами Г.Хазана це можна робити коли і не зареєстрований парадром. Але з зареєстрованим набагато правильніше оскільки ПІО буде автоматично знати про що йдеться і головне в якому напрямку планується розльот крил. Не треба буде кожен раз з нуля пояснювати хто, що і чого.
Повторюю це робиться на добровільній основі. Наприклад якщо десь в Ісакові воно нафіг не треба, то в Куликові я більш ніж зацікавлений це зробити. Хочеться літати спокійно і знати що якись дурак не примчиться з претензіями ти "а чого це ви тут літаєте, хто дозволив і т.д." І особливо коли ми говоримо що кожні 15 хв в небі 3-5хв висить кілометровий НЕВИДИМИЙ шнурок!