Поиск от Google

Андрій Чучко має всі повноваження як Адміністратор та модератор на цьому сайті.

Автор Тема: Кременецький парадром  (Прочитано 185828 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Offline Ozz

  • Андрій Когут
  • Hero Member
  • Повідомлень: 1547
  • Karma: +668/-711
  • SC Space
Кременецький парадром
« : Січень 22, 2013, 20:55:05 »
Оригінал статті: http://kremgory.at.ua/news/istorichni_aspekti_zemel_nacionalnogo_prirodnogo_parku_kremenecki_gori_kremenechchina_koliska_asiv/2012-06-14-44

Кременеччина завжди славилася своєю цікавою історією. В різні епохи, входивши в склад різноманітних держав, вона переймала багато нових традицій, різноманітних занять, шкіл і навичок. Але я ніколи не міг би подумати, що ще 80 років тому на Кременеччині проводилася підготовка молодих пілотів-планеристів для офіційної військової авіації тодішньої Польщі, та й ще на самому високому рівні.

    Працівники Національного природного парку «Кременецькі гори», прийнявши в користування перші землі, розпочали дослідження їх природних цінностей, історичного минулого, пам'яток культури. І з’ясували один з цікавих фактів про діяльність Волинської Планерної Школа LOPP Sokola Gora (Соколина гора), що на горі «Сокілля» біля с. Куликів, на півдорозі між Кременцем і Почаєвом.

      Виникла вона з натхнення професорів Крем'янецького ліцею. Ще 20 серпня 1933 року Кременецьке Планерне товариство  організувало перший курс навчання планеризму. На той час на балансі  школи був тільки один шкільний планер типу "Ворона".

Наступного року розвитком школи зайнялася Ліга Військових повітряних сил Волинського Округу (LOPP) в Луцьку при тісній співпраці з Повітовим Округом Ліги в Крем'янці. Було організовано два курси навчання, також приступили до будівництва ангара на 10 планерів, господарських будівель та житла постійного інструктора. Школа отримала спочатку два нові планери "Ворона", а пізніше ще два планери "Чайка" і "Комар".

     Околиці планеродрому -  численні, не заліснені на той час, схили гір Лиса, Гостра і Сокілля, що характеризувалися наявністю термічних коридорів (димарів), створювали прекрасні можливості до виконання ширяючих польотів. При умілому пілотуванні можливим було піднімання літального апарату до захмарних висот.

      В 1935 році комендантом школи стає Ян Збігнєв Мікульський. (Після ІІ-ї світової війни в ранзі Майора авіації разом з дружиною Марією Юнга-Мікульською, відомою львівською планеристкою, Ян Мікульський займався підготовкою планеристів Пакистанської школи військової авіації.) Його прихід був ознаменований подальшим розвитком школи. 

      В цей час було проведено модернізацію планерів  для польотів взимку, завдяки чому підготовка спеціалістів могла відбуватися цілий рік. Тоді школа вже мала 22 шкільних, тренувальних і спортивних планери. Під Крем'янцем було організовано перші в Польщі зимові планерно-модельні табори.

     До кінця 1936 року було побудовано ще 2 ангари, адміністративний будинок з центральним опаленням, де були приміщення для семінарських занять, актова зала, впорядковано під’їзні шляхи.

     Навіть пожежа, що виникла 7 березня 1937 року і знищила частину обладнання школи, не змогла зупинити навчання, тільки трошки пригальмувала його. Про це свідчить кількість виданих дипломів. В 1936 році проведено навчання і видано кваліфікаційні дипломи 252 пілотам – один з них Вищої категорії (Д), в 1937 році навчання пройшло 199 пілотів і з них 4 отримали дипломи Вищої категорії.

     Волинська планерна школа біля Крем'янця в 2-ій половині тридцятих років займала одне з провідних місць серед інших шкіл планеризму довоєнної Польщі і відіграла величезну роль в розвитку Польської авіації. Адже загальновідомим є той факт, що найбільш успішними та ініціативними пілотами, що найкраще уміють відчувати машину і повітряні потоки, є колишні планеристи. Багато випускників школи стали офіцерами Польських військово-повітряних сил. Однією з найвідоміших випускниць була дочка Маршала Пілсудського – Ядвіга Пілсудська. Закінчивши планерну школу на Соколиній горі вона була бойовим пілотом-асом  RAF (Королівські авіаційні сили Великої Британії) під час ІІ-ої світової війни.

На превеликий жаль початок другої світової війни став причиною того, що Волинська планерна школа на Соколиній горі 3-4 рівня акредитації припинила своє існування. Сталося це восени 1939 року.

    Як бачите, вивчаючи історію, можна натрапити на цікаві факти, про які варто знати кожному кременчанину і якими варто гордитися.

    Хоча Волинської планерної школи вже давно не існує, але ж повітряні потоки нікуди не ділися. І зараз зі схилів Кременецьких гір можуть злітати планеристи на сучасних планерах.

Національний природний парк «Кременецькі гори» пропонує аматорам і професіоналам сучасного планеризму відродити планерний спорт на Кременеччині. Шкода втрачати наші традиції та потенціал наших гір. Адміністрація парку виносить на вчену раду питання про розрубування пологого південного схилу гори Вовча, що поряд із Сокіллям для організації стартових і посадочних майданчиків, організацію кемпінгу на самій вершині, розчищення оглядових майданчиків, відновлення під’їзних шляхів.

Хто зацікавився цією темою – звертайтеся на електронну адресу:       npp_krgori@mail.ru

Заступник директора – головний природознавець  НПП «Кременецькі гори»     Курницький Віталій Іванович


============================

Це щось нове чи там вже хтось літав??? Як на мене - то дуже цікаво.

Offline Ozz

  • Андрій Когут
  • Hero Member
  • Повідомлень: 1547
  • Karma: +668/-711
  • SC Space
Наскільки я зрозумів там природній парк з унікальною "планерною місцевістю" і місцеве керівництво запрошує ентузіастів для розвитку парапланерно дельтапланерної діяльності  ???

Offline stolik05

  • Лукащук Анатолій
  • Full Member
  • Повідомлень: 239
  • Karma: +153/-8
Так так є тут таке!!! Я сам живу в Кременці і вже неодин раз проце розмовляли з колегами по парапланеризму. Минулого року навіть один раз вдалося злетіти з гори Соколя але там трохи проблемний старт так як дерева і кущі тай з низу ліс і ЛЕП. На даний момент ці всі склони є густо залісненні високими деревами, але якщо пан Курницький  зробить ці розрубки склонів то термічку Я вам обіцяю,  аерологія досить інтересна

Координати в гуглі (50.063145,25.634365)

P.S. Тай багато тут є горок для польотів і підльотів під різні напрямки  але вони всі в деревах і класні дороги під малінку (різних напрямків) на яких затягуємось :fly: з кожним роком все більше  trava
« Останнє редагування: Квітень 16, 2015, 09:13:36 від stolik05 »
Лазерна різка та гравірування.
067 291 вісім вісім 23

Offline stolik05

  • Лукащук Анатолій
  • Full Member
  • Повідомлень: 239
  • Karma: +153/-8
Від TermikXXL
Деякі з маршрутних польотів з Соколиної Гори за часів польскої планерної школи:

1936 р.           
           
04.05.1936   г.Соколина - с.Колки (Вол. обл.)             118 км. 
12.06.1936   г.Соколина - с.Біла Криниця (Тер. обл.)  17(х2) км.
02.09.1936   г.Соколина - с.Олика (Вол. обл.)             76 км.
           
1937 р.           
           
03.05.1937   г.Соколина - м.Луцьк (Вол. обл.)           78 км.   
14.09.1937   г.Соколина - м.Рівне (Рівн. обл.)           74 км.   
14.09.1937   г.Соколина - м.Корець (Рівн. обл.)           127 км.   
           
1938 р.           
           
26.03.1938   г.Соколина - м.Рівне (Рів. обл)           78 км.
28.03.1938   г.Соколина - с.Семенів (Тер. обл.)           96 км.   
28.03.1938   г.Соколина - c.Янівка (Рів. обл.)             64 км.   
10.04.1938   г.Соколина - м.Підгайці (Тер. обл.)        92 км.   
12.04.1938   г.Соколина - м.Чернівці (Чер.обл.)    206 км.   
12.04.1938   г.Соколина - м.Чернівці   (Чер.обл.)   206 км.
13.04.1938   г.Соколина - м.Луцьк (Вол. обл.)           78,5 км.   
15.04.1938   г.Соколина - с.Словіта (Львів. обл.)        82 км.   
23.04.1938   г.Соколина - м.Луцьк (Вол. обл.)           78,5 км.   
23.04.1938   г.Соколина - м.Луцьк (Вол. обл.)           78,5 км.   
04.05.1938   г.Соколина - м.Заліщики (Тер. обл.)   160 км.   
07.05.1938   г.Соколина - с.Малинськ   (Рівн. обл.)      135 км.   
07.05.1938   г.Соколина - м.Дубровиця (Рівн. обл.)   181 км
07.05.1938   г.Соколина - м.Млинів (Рівн. обл.)           51,5 км.   
17.05.1938   г.Соколина - м.Млинів (Рівн. обл.)           52 км.   
18.05.1938   г.Соколина - с.Чорторийськ (Вол. обл.)   132 км.   
20.05.1938   г.Соколина - с.Олика (Вол. обл.)           80 км.   
06.06.1938   г.Соколина - с.Софіївка (Вол. обл.)   95 км.   
15.06.1938   г.Соколина - м.Остріг (Рівн. обл.)           72 км.   
26.07.1938   г.Соколина - с.Золотники (Тер. обл.)   87 км.   
02.08.1938   г.Соколина - м.Костопіль (Рівн. обл.)   106 км.   
04.08.1938   г.Соколина - с.Колки (Вол. обл.)            120 км.   
04.08.1938   г.Соколина - c.Переславичі (Вол. обл.)   106 км.   
04.08.1938   г.Соколина - м.Луцьк (Вол. обл.)              78,5 км.   
« Останнє редагування: Квітень 12, 2015, 22:59:40 від stolik05 »
Лазерна різка та гравірування.
067 291 вісім вісім 23

Offline paraban

  • Hero Member
  • Повідомлень: 1554
  • Karma: +172/-43
  • Saharovsky M
У меня в Кременце родня живет. Был там в этом году. За городом горки не смотрел, но с детства помню, что есть там горки и неплохие, Жаль когда недавно был не удалось посмотреть на них. Был только на Боне, которая к сожалению, по ряду факторов не летная... Летом обязательно, если буду заезжать к родственникам - поезжу по местным горочкам, даже если не полетаю, все равно места там мегакрасивые)..

Offline vitali

  • Jr. Member
  • Повідомлень: 95
  • Karma: +47/-38
Я родом з Кременця... Періодично приїзджаю до мами, брата.
По дорозі в Куликові завжди дивимось на горки справа. Аерологія справді гарна, але ЛЕП та зарослі вершини стримують. Здалля видно невеликі галявини, оброслі лісом, та кар"єр видобутку чи-то каменю чи крейди на одній з горок...
В Кременці зі стартами гірше. Об"їздив місто та околиці по об"їзній дорозі та нічого не знайшов.
Але дуже приємно довідатись що в Кременці є парапланеристи. Давайте зустрінемось, політаємо.
(067) - 154 - 56 - 42

Offline AlexT

  • Newbie
  • Повідомлень: 17
  • Karma: +30/-0
Ми завжди раді зустрічати друзів по крилу.  pivasik
Чекаем в гості з початком сезону. Заодно буде можливість разом оцінити ті гори на яких колись учились польські аси. А національний парк дійсно хоче відродити парапланеризм на кременецьких горах, (провести вирубки стартових і посадкових майданчиків, організувати доїзд) але прохають оцінити їхній задум опитними пілотами на місці. Навіть якщо можливості стартувати незнайдем то політаєм на малінці. Від нас можна і на Львів і на Рівне, Луцьк а старт ми організуєм..

Offline DenYakobchyk

  • Full Member
  • Повідомлень: 236
  • Karma: +112/-5
Супер!Я сам з Луцька,i було справдi цiкаво дiзнатись про цю мiсцину:)На рахунок розчищення якогось участку для польотiв,то думаю що чекати вiд влади дарма,а от якщо буде органiзовуватись якийсь "суботник"з радiстю приiду i допожу!

Offline $omeOne

  • Full Member
  • Повідомлень: 224
  • Karma: +20/-4
  • http://paragliding.lviv.ua
AirDesign RISE 3
Вище Неба!

Offline DenYakobchyk

  • Full Member
  • Повідомлень: 236
  • Karma: +112/-5
Згідний на "суботник".Треба взяти бензопилу і ми не те,що місце під старт розчистим,а щей пару дошок до дому превезем.Ха-Ха.
[/quote]
Бензопила буде,голобне щоб теплiше було,i можна буде щось робити:)

Offline napets

  • Full Member
  • Повідомлень: 162
  • Karma: +37/-33
І це ж треба було додуматись зробити карєр іменно в цьому місці   :suicide: Видно "вони" там добре постарались не в нашу користь,а віглядало чудово

при теперішній ерозії,невідомо чи допоможуть новітні характеристики крил,хоча виглядає чудово.

Offline napets

  • Full Member
  • Повідомлень: 162
  • Karma: +37/-33
Ну весь схил напевне не потрібно,візьміть для прикладу Одаїв,Ісаків та інші.
Тому має всі шанси стати місцем тусовки дельтапланеристів і парапланеристів (можливо навіть планеристів) Західної України.
Ну дельта і пара я ще погоджусь,а от планеристів-???.Хіба є там такий широкий і довгий динамік для них сучасних?По фото не скажеш.
« Останнє редагування: Лютий 27, 2015, 23:25:52 від napets »

Offline AlexT

  • Newbie
  • Повідомлень: 17
  • Karma: +30/-0
Все життя живу В Кременці, багато чув про соколину гору. Еле ці фото мене вразили - така база була за Польші а пришли совети і зробили карєр. Первинна гора була на 20 метрів вища ніж зараз. Весь цей пласт каменю був знятий. Що маєм зараз:
1. Склон досить крутий -неменьше одаєва.
2. Висота 40-60 метрів наоко.
3. Чудові термічні потоки (Був там влітку, вітер південь, багато птахів накручували над склоном)
4. Лоб склону дуже крутий (Вивести крило дуже важко, недостатньо сили вітру, хоча на склоні дме чудово. Сильна роторна зона.)
5.Стартували спускаючись вниз по склону а крило розкладали на самому лобі.
6. Заді піщаний карєр. Влітку пісок так прогрівається що стояти неможливо. Які потоки там будуть формуватись відомо тільки птахам, що там ширяють.
7.Виїзд на самий верх без проблем але леп є з двох сторін, з дороги виїзду і з сторони траси Кременець Почаїв. Плюс на вершині висока вишка мобільного оператора.
Так що те що зараз маєм дуже відрізняється від тих чудових фото 30 років.

Offline napets

  • Full Member
  • Повідомлень: 162
  • Karma: +37/-33

4. Лоб склону дуже крутий (Вивести крило дуже важко, недостатньо сили вітру, хоча на склоні дме чудово. Сильна роторна зона.)


Якщо є карєр,то і є трактор,яким можна склон"підігнати"

Offline KOLDUN

  • Sr. Member
  • Повідомлень: 469
  • Karma: +77/-15
  • Життя прекрасне і дивовижне!
Ребята, а вот от Киева добираться как и сколько по времени? ::) ( не в смысле маршрут, а в смысле удобства 8))
Судя по карте - километров 400 по трассам и неплохим дорогам. Так ли это на самом деле?
Если так, то у меня , например, уже текут слюнки :fly:.