Поиск от Google

Андрій Чучко має всі повноваження як Адміністратор та модератор на цьому сайті.

Автор Тема: Легалізація парапланеризму. Крок вперед  (Прочитано 8558 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Offline Perevalov

  • Hero Member
  • Повідомлень: 1168
  • Karma: +133/-75
З метою підвищення рівня безпеки польотів Федерація парапланеризму України поглиблює співпрацю із Державною авіаційною службою.
1 грудня 2017 року представники Федерації відвідали круглий стіл з представниками авіації загального призначення. Зустріч була організований Державною авіаційною службою України. Основними темами порядку денного були заявлені питання, пов'язані з використанням злітно-посадкових майданчиків, льотною експлуатацією, оновленням нормативно-правової бази.
Федерацію на зустрічі представив віце-президент з питань спорту Володимир Перевалов. Також були присутні інструктори та пілоти з Києва та Львова: Андрій Когут, Роман Колодчак, Олексій Шаболтас та Євген Кожирнов.
Під час круглого столу основним питанням стало оновлення правил та вимог до експлуатації злітно-посадкових майданчиків. Представник Федерації парапланеризму говорив про наступне:
Одним із головних своїх завдань Федерація вважає сприяння організації безпеки польотів на різних формах парапланерних літальних апаратів. Саме цьому з кола питань, що заявлені у порядку денному, я хотів би виділити саме ті, які на сьогодні є найбільш актуальними для безпеки наших пілотів та спортсменів. Таких питань два: використання злітно-посадкових майданчиків та оновлення нормативно-правової бази. І вони між собою пов'язані.
Хоча за темпами розвитку парапланеризму, як виду спорту, ми поки що відстаємо від європейських країн, але темпи приросту кількості українських пілотів та спортсменів-парапланеристів постійно збільшуються. За оцінками Федерації сьогодні в Україні вже майже дві з половиною тисячі людей мають свій параплан. Зверніть увагу: це в ТРИ РАЗИ БІЛЬШЕ ніж усіх зареєстрованих повітряних суден разом.  Але, нажаль, вітчизняне законодавство та нормативно-правова база, що регулюють використання повітряного простору нас майже не помічають. Для прикладу: у 'Повітряному Кодексі України' слово параплан згадується один раз, слово 'мотопараплан' – теж один раз. І обидва слова стоять в одному абзаці – у статті тридцять дев'ятій сказано що ці літальні апарати не потребують реєстрації. І все. Звичайно, це логічно, що параплани, як літальні апарати, що стартують з ніг, не потребують реєстрації. Це загальносвітова практика. Але це взагалі єдина у Кодексі згадка про параплани. Звичайно, є правила використання повітряного простору для безмоторних літальних апаратів, і кожен свідомий пілот-парапланерист має їх знати і неухильно дотримуватися. Федерація, з цього приводу проводить і пояснювальну роботу і сприяє попередженню порушень. Робимо все, що дозволяють нам наші повноваження.
Але той факт, що деякі особливості використання саме парапланів і інших ширяючих повітряних суден сьогодні не враховуються законодавством, часто створює загрозу безпеці польотів.
Найнагальніша проблема на нашу думку – це відсутність спеціальних місць для польотів парапланів. Відсутність спеціальних стартових майданчиків та спеціальних зон у повітряному просторі, які б могли використовуватися для спортивно-тренувальних польотів, не тільки гальмує розвиток парапланеризму як спорту, але й наражає на небезпеку учасників повітряного руху.
Майже усі численні спроби вийти з ситуації, користуючись чинною нормативно-правовою базою, до сьогодні заходили у глухий кут.
Чинні норми надають нам кілька можливостей. Для безмоторних парапланів та мотопарапланів, що стартують з ніг – облаштування 'стартового майданчику для виконання польотів безмоторних надлегких повітряних суден'. Для моторних парапланерних повітряних апаратів, що стартують з колес – облаштування 'злітно-посадкових майданчиків'. Технічні вимоги до таких майданчиків містяться у 'Правилах допуску до експлуатації злітно-посадкових майданчиків для польотів легких повітряних суден', але сама процедура отримання цього дозволу, узгодження с органами місцевого врядування та інше залишається незрозумілим і більшості ентузіастів парапланеризму вона невідома. Та й самі технічні вимоги до стартових та злітно-посадкових майданчиків можна вдосконалити. Але головне – жоден нормативний документ не припускає закріплення за стартовими майданчиками зони повітряного простору для проведення регулярних польотів безмоторних надлегких повітряних суден і правил користування цими зонами.
А тим часом, за останні роки в Україні утворилося не так вже й багато місць, де учбово-тренувальні та любительські польоти парапланів проводяться масово і регулярно. Невизначеність меж повітряного простору в цих місцях і відсутність належної організації стартових майданчиків призводить до порушення правил польотів як пілотами безмоторних надлегких апаратів, так й іншими учасниками повітряного руху, що нерідко загрожує безпеці польотів а іноді призводить до нещасних випадків.
З огляду на все сказане, ми пропонуємо встановити більш щільну взаємодію та поглибити співпрацю між Державною Авіаційною Службою України та Федерацією Парапланеризму. Ми пропонуємо такі основні напрямки співпраці на початковому етапі:
1.   Розробка та втілення заходів, які б сприяли підвищенню рівня безпеки польотів надлегких повітряних суден.
2.   Розробка та реалізація змін до нормативно-правових актів, які б сприяли підвищенню рівня безпеки польотів надлегких повітряних суден.
3.   Визначення місць регулярних польотів надлегких повітряних суден та внесення цих місць на мапи і схеми повітряного простору України, а також в довідникові матеріали. З використанням успішного досвіду європейських країн.
4.   Розробка, вдосконалення та імплементація норм, які б створили можливу та зрозумілу процедуру облаштування та отримання дозволів на експлуатацію злітно-посадкових та стартових майданчиків для парапланів різних видів і закріплення за цими майданчиками повітряного простору для виконання паріння, учбово-тренувальних та любительських польотів.
5.   Проведення освітньої та роз'яснювальної роботи серед пілотів щодо правил безпеки польотів, необхідності неухильного виконання правил користування повітряним простором та популяризація відповідального та гідного ставлення до інших учасників повітряного руху.
6.   Інші напрями спільної діяльності, які сторони вважають необхідними.

І на сам кінець, кілька слів для всіх учасників заходу. Шановні браття по небу, ми вважаємо за конче необхідне всім разом працювати над підвищенням рівня культури та гідної поведінки учасників повітряного руху. Це стосується і парапланеристів з якими, ми в цьому напрямку працюємо, і пілотів моторних літальних апаратів. Є одна нагальна проблема. Сьогодні українські парапланеристи не часто, але стикаються в небі з тією самою проблемою, що й велосипедисти на дорогах: деякі моторизовані учасники руху просто не звертають на нас увагу, навіть не намагаючись усвідомити, яку небезпеку можуть створювати моторні літальні апарати для парапланів, які літають на так званому м'якому крилі. До нас часто ставляться по принципу: 'нефіг тут шастать', хоча ми маємо ті самі права на користування повітряним простором як і інші учасники повітряного руху. Друзі, давайте будемо обережно і ввічливо ставитися один до одно. Особливо в тих випадках, коли мова йде про життя людей.
Виступ представника Федерації був підтриманий і інструктором Андрієм Когутом, який у своєму виступі розширив коло питань, які цікавлять парапланеристів. Зокрема: спрощення правил для моторних колісних парапланів та організація радіозв'язку між пілотами парапланів та іншими учасниками повітряного руху.
Пілот Євген Кожирнов також долучився до обговорення питань дозволів на експлуатацію стартових майданчиків для надлегких повітряних суден. Він дійшов взаєморозуміння із представниками Державіаслужби щодо необхідності спрощення процедури отримання дозволів на експлуатацію та технічних вимог до стартових майданчиків. Працівники державного відомства запросили парапланеристів взяти участь у розробці нових правил, а також пообіцяли усунити зайві та штучні існуючи перепони в отриманні дозволів в рамках діючих правил.
Всі питання, підняті представниками парапланерного спорту, були позитивно сприйняті представниками Державіаслужби. Разом було узгоджено наступне:
1.   Організувати спільну роботу з визначення та внесення у картографічні та довідникові документи місць регулярних польотів парапланів та дельтапланів.
2.   Залучити представників парапланерного спорту до запланованої розробки нових більш простих та зрозумілих правил та вимог до організації та експлуатації стартових та злітно-посадкових майданчиків.
3.   Налагодити співпрацю між Федерацією парапланеризму, Аероцентром, Аерорухом та іншими відповідними організаціями направлену на підвищення рівня безпеки польотів.
4.   Залучити Федерацію парапланеризму до участі в організації Асоціації авіації загального призначення, якщо така асоціація буде створена в Україні.
Представники Державіаслужби запросили усіх парапланеристів активно приєднуватися до громадського обговорення нормативної бази та діяльності Державіаслужби, які проводяться на офіційному сайті відомства: http://new.avia.gov.ua/. Федерація домовилася про більш активну взаємодію з Департаментом авіаційної безпеки при Державіаслужбі.
Крім того, під час підготовки до круглого столу та зустрічей з Державіаслужбою та Укрчастотнаглядом щодо організації радіозв'язку керівництво Федерації дійшло висновків, що це питання потребує окремого додаткового вивчення, уточнення та напрацювання правил роботи в радіоефірі для пілотів парапланів. Ми запрошуємо до співпраці з цього питання фахівців галузі та радіолюбителів, які літають на парапланах. Залучайтеся до цієї роботи. На сьогодні ми можемо запропонувати наступні попередні висновки: для потреб парапланеристів для постійного користування може бути виділена окрема частота, але лише в авіаційному діапазоні, що потребує заміни засобів радіозв'язку, якими користуються пілоти  на більш дорогі, що на сьогодні є недоречним. Тому Федерація рекомендує пілотам, користуючись діючими правовими  нормами, оформлювати свідоцтво радіолюбителів, отримувати дозвіл на використання радіостанцій FM модуляції та користуватися вільними частотами, виділеними для радіолюбителів. Постійне використання однієї і той самої вільної частоти всіма пілотами по всій країні дозволить поступово "привчити" інших користувачів радіоефіру до звільнення цієї частоти для пілотів.
Федерація також запрошує пілотів до участі в обговоренні й інших нагальних питань, які потребують втручання Федерації.
www.nearbirds.com                           +38(050)-364-01-33

Offline Ozz

  • Андрій Когут
  • Hero Member
  • Повідомлень: 1547
  • Karma: +668/-711
  • SC Space
Re: Легалізація парапланеризму. Крок вперед
« Reply #1 : Грудень 06, 2017, 05:52:04 »
План роботи і кроки вже чітко визначені. Зараз немає потреби кожному в себе на місці бігти в Украерорух чи інші служби.
Наразі для нас найголовнішими є два документи:
1. Інструкція з виконання польотів для кожного окремого парадрому.
2. Довідка від власника земельної ділянки, що він не заперечує розміщення ЗПМ на його землі. (Власником може бути приватна особа, підприємство, сільська, міська, районна чи обл рада і т.д.) Тому відразу вичисліть до кого потрібно буде йти. Наголосити потрібно на тому що не потрібен ніякий договір оренди, а проста довідка що власник не заперечує.

Шаблон тексту інструкції потрібно скласти досконалий і універсальний, щоб потім кожен міг просто підставити свої дані. Сподіваюся коли станеться чудо і у Федерації буде пристойний сайт - всі ці документи будуть викладені на цьому сайті.
Тому якщо хтось хоче допомогти практично - запропонуйте свій варіант інструкції і ми з нього виберемо найкращі частини.

Методичні рекомендації щодо розроблення Інструкцій з виконання польотів (використання повітряного простору) в районі аеродромів, злітно-посадкових майданчиків
http://www.avia.gov.ua/uploads/documents/9217.pdf


Offline Ozz

  • Андрій Когут
  • Hero Member
  • Повідомлень: 1547
  • Karma: +668/-711
  • SC Space
Re: Легалізація парапланеризму. Крок вперед
« Reply #2 : Грудень 06, 2017, 06:06:28 »
Зразок заповнених додатків

Offline Ozz

  • Андрій Когут
  • Hero Member
  • Повідомлень: 1547
  • Karma: +668/-711
  • SC Space
Re: Легалізація парапланеризму. Крок вперед
« Reply #3 : Грудень 06, 2017, 07:30:47 »
Зразок перших трьох сторінок інструкції  ;D

Offline Ozz

  • Андрій Когут
  • Hero Member
  • Повідомлень: 1547
  • Karma: +668/-711
  • SC Space
Re: Легалізація парапланеризму. Крок вперед
« Reply #4 : Грудень 06, 2017, 12:44:16 »
Ну власне після перших трьох сторінок написання інструкції згідно  наказу 797 зайшло в глухий кут. Там купа самольотних пунктів, які до нас ніякого відношення не мають і навпаки те що нам треба - там нема.

Є два варіанти:
1. Пропонувати ДАСУ власний проект наказу з методикою заточеною на написання інструкції саме для парадромів дельтадромів, і потім, якщо ДАСУ такий Наказ видасть - розробляти всі інструкції на основі нього. Це найбільш розумний варіант
2. Це як каже Хазан - всюди де не про нас писати "відсутнє", "не застосовується" і т.д. Але тоді тільки 3-4 сторінки будуть з цим порожняком що зробить інструкцію нечитабельною.

Шо дєлать?

Offline dimatrek

  • Hero Member
  • Повідомлень: 510
  • Karma: +144/-123
Re: Легалізація парапланеризму. Крок вперед
« Reply #5 : Грудень 06, 2017, 12:57:33 »
Варіант #2, я так розумію, скоріше і простіше, і це єдина його перевага. А сроки справді піджимають?
Хоч варіант #2 хоч і дає можливість в межах самольотної інструкції виключити самольотні нюанси, але він не дає можливості включити парапланерні нюанси, і тому ця інстрція вийде не дуже корисною, а може навіть нікому непотрібною. Я мало що розумію, але із того що зрозумів, то на другий варіант не варто витрачати час і сили.
Крім того, на цю інструкцію можуть бути залежності в інших документах, тому є всі шанси, що переробляти потім буде значно значно важче. Навіщо нам інкостиляція в першій ітераці - Андрій має зрозуміти ;)
« Останнє редагування: Грудень 06, 2017, 13:11:19 від dimatrek »

Offline Ozz

  • Андрій Когут
  • Hero Member
  • Повідомлень: 1547
  • Karma: +668/-711
  • SC Space
Re: Легалізація парапланеризму. Крок вперед
« Reply #6 : Грудень 06, 2017, 13:27:19 »
Строки не піджимають. Але хотілося б встигнути до початку сезону 2018. Тобто десь на початок квітня.

Шо значить інструкція не корисна? Інструкція - це формальність, без якої не виділять повітряний простір.
Понятно шо парапланеристу любі інструкції, як корові сідло.

Я тут пробую шось написати по варіанту №2 - тут як в тому анекдоті "така фігня получається".  :apstenu: Чим більше сидиш, тим менше хочеться то робити.

Тупо простіше розробити нову методичку, по ній приклад інструкції і скинути в ДАСУ на оцінку. Може змилостивляться і дійсно приймуть. Це спростить життя і нам і їм.

Offline dimatrek

  • Hero Member
  • Повідомлень: 510
  • Karma: +144/-123
Re: Легалізація парапланеризму. Крок вперед
« Reply #7 : Грудень 06, 2017, 13:47:36 »
Може я щось не так зрозумів, але ти питав поради, я як зрозумів так іпорадив.
Якщо інструкція нікому не треба, якщо ніколи ніхто не буде вимагати виконання, чи у випадку чого на основі невиконання інструкції назначати винних... якщо так, то просто треба в інструкції написати все те, що там хочуть бачити ті, хто буде виділяти простір, от і все. Але чи справді потім на підставі інструкції ніхто не буде доколупуватись?

Offline Ozz

  • Андрій Когут
  • Hero Member
  • Повідомлень: 1547
  • Karma: +668/-711
  • SC Space
Re: Легалізація парапланеризму. Крок вперед
« Reply #8 : Грудень 06, 2017, 14:00:58 »
Питання доколупуватись дуже філософське :-)
Але скажу відразу якщо не виділений простір то шанси того що станеться подія після якої доколупаються по серйозному набагато вищі.
В інструкції не буде жорстких правил чи обмежень. Просто загальні визначення.

Наприклад інструкція (реєстрація парадрому) легалізує польоти в зоні CTR. Тобто мінус одна причина до когось доколупатися.
Якщо ваш парадром поза всякими обмеженими зонами і там де часто не літають літачки - можете не паритись з реєстрацією.
Нема ніякого обязалова від ФПУ чи ДАСУ примусово-обов'язково щось реєструвати. Є клас G  - літай собі.

В моєму випадку з Куликовим і Олесько є конкретна проблема частих і низьких польотів там літачків і вертольотів. Тому моє завдання "формально" попросити їх там не літати чи літати уважно.
Як мінімум коли наші польоти там збігаються - вони будуть попереджені і це вже їх головняк як оминути ту зону, а не мій.

Якщо інструкція нікому не треба, якщо ніколи ніхто не буде вимагати виконання,
На затяжках я особисто буду вимагати виконання. Чим закінчуються затяжки без виконання певної послідовності дій ми всі вже знаємо.

Offline Ozz

  • Андрій Когут
  • Hero Member
  • Повідомлень: 1547
  • Karma: +668/-711
  • SC Space
Re: Легалізація парапланеризму. Крок вперед
« Reply #9 : Грудень 06, 2017, 14:29:32 »
Якщо твоє питання про те що, наприклад:
Хтось постраждав
нема інструкції і парадрому - нема винних.
Є інструкція і парадром - автоматично хтось винний. Як мінімум РП.

В інструкції буде написано що кожен спортсмен за стан свого спорядження, підготовку до польоту, дії під час польоту, та наслідки невірних дій відповідає сам!
РП відповідає тільки за дотримання цих дій і не несе відповідаьності за наслідки дій пілота вірних чи невірних. Ясно що якщо стався якись випадок то дії пілота були невірними.
Крім того формально пілот підписує відповідну декларацію, що за все відповідає тільки він і знімається відповідаьність з будь-кого іншого.

Якось так.

Offline Ozz

  • Андрій Когут
  • Hero Member
  • Повідомлень: 1547
  • Karma: +668/-711
  • SC Space
Re: Легалізація парапланеризму. Крок вперед
« Reply #10 : Грудень 06, 2017, 15:00:39 »
Трохи підшаманив текст з врахуванням твоїх зауважень.

Зауваження від Кучери поки не внесені, так як до кінця не розібралися як краще і правильніше. Писати всюди "спортсмен" чи "пілот".

Offline Myko

  • Jr. Member
  • Повідомлень: 70
  • Karma: +59/-50
  • Balaban Mykola
Re: Легалізація парапланеризму. Крок вперед
« Reply #11 : Грудень 06, 2017, 22:26:10 »
Трохи підшаманив текст з врахуванням твоїх зауважень.

Зауваження від Кучери поки не внесені, так як до кінця не розібралися як краще і правильніше. Писати всюди "спортсмен" чи "пілот".

Спортсмен і пілот - мають різне юридичне навантаження.
У нашому випадку логічніше оперувати "пілот". А статус пілота визначається наявністью посвідчення пілота. Це зніме в подальшому питання: "а ти спортсмен? А шо посвідчує тебе, як спортмена?". А коли так спитати пілота, то пілот посвідчує статус пілота посвідченням пілота.

Offline Андрій Чучко

  • Administrator
  • Повідомлень: 2291
  • Karma: +246/-54
Re: Легалізація парапланеризму. Крок вперед
« Reply #12 : Грудень 06, 2017, 22:34:53 »
Зараз я наберу мінусів як пес блох, але мене більше вразило, що Перевалов вперше українською стільки букв написав...  ukraine   bravo bravo bravo
Перепрошую...   :blyaaaaa:

Offline matviyv

  • Sr. Member
  • Повідомлень: 294
  • Karma: +47/-25
Re: Легалізація парапланеризму. Крок вперед
« Reply #13 : Грудень 06, 2017, 22:43:29 »
Молодець! bravo ukraine

Offline Myko

  • Jr. Member
  • Повідомлень: 70
  • Karma: +59/-50
  • Balaban Mykola
Re: Легалізація парапланеризму. Крок вперед
« Reply #14 : Грудень 06, 2017, 22:56:00 »
Зараз я наберу мінусів як пес блох, але мене більше вразило, що Перевалов вперше українською стільки букв написав...  ukraine   bravo bravo bravo
Перепрошую...   :blyaaaaa:

За всю жинь, певно, стільки не набирав українських букв, як цей раз)