collapse

Поиск от Google

Фонд взаємодопомоги пілотів!!!
Голова Фонду Сергей Сергеев (Київ), тел. +380505250259
https://paragliding.in.ua/index.php?topic=542.0 та http://www.nebo-forum.kiev.ua/viewforum.php?f=20

Автор Тема: Запустили чайника на "мясо" на 5000 м. або пригоди в грозовій хмарі...  (Прочитано 38332 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Offline Colonel

  • Hero Member
  • Повідомлень: 801
  • Karma: +10/-0
  • Сергей Мукосий
Бр-р...  :suicide: На 1 мин. 10 сек. кадры стелящегося по земле дыма, по направлению его полета. Очевидно, он просто летел по ветру и думал обогнать грозу. А где он сам? Рассказал бы...

Offline тарас

  • Hero Member
  • Повідомлень: 520
  • Karma: +238/-11
Всім привіт! Дякую Ozz, що почав цю тему тут, бо я сам не наважувався.
Як і написано вище про розвиток і вечірній фронт було відомо раніше, про це говорив і Ozz i Андрій Чучко і сам я бачив у «гуру».
            Погода на момент старту(12*30) була спекотною і роздмухувались перші потоки.
Я досить швидко набрав 700-800м над стартом(над вершиною гірки у Підгороцях). Розвернувся по вітру і полетів на Трускавець. Мяко набираючи при постійних +2 швидко вийшов на середню висоту польту 1500м над ст. Летів трохи вище бази, хмари намагався обходити збоків, а також в місцях де не втрачав висоту. Приземлення Романа на території готелю Ріксос бачив, пролетівши Трускавець, тримав напрямок на Дрогобич. У даній місцевості досить добре орієнтуюсь, знайомий з автошляхами, отож без проблем впізнавав нас. пункти. За Дрогобчем зліва по курсу була велика темна хмара, з котрої мутними пасмами лився дощ. Декілька великих крапель зловив на штани. Хмару обходив з правого боку на макс. вижатому акселераторі. Невдовзі попереду відкрився Стрий. Плануючи з акселератором пролетів досить велику відстань майже по вітру і підлетів до Стрия з заходу  з запасом висоти 300м над ст. Над місто з численними ж/д розвязками вирішив не залітати, а обійшов його з лівого боку і опинився якраз над трасою Стрий-Львів. Тоді й вирішив, орієнтуючись по трасі тримати напрямок на Львів. Над КП ДАІ, там де поворот на Тернопіль, Жидачів знайшов невеличкий підйом, потім почав зноситись по вітру на ПНСХ, в напрямку посилення підйому. Увесь політ від Дрогобича був у затіненій хмарами ділянці. Освітлена сонцем земля виднілася декілька кілометрів східніше. Підйом швидко виріс у стабільні +2..+3 і я досить швидко опинився в хмарі і далі(ідіот) СВІДОМО продовжував набирати вже у хмарі до 2000 над ст., навіть на мобілку знімав(Ozz виклав вище).
                 Коли перші краплі і крупинки граду забарабанили по куполу, ВПЕРШЕ зрозумів, що пора звідти тікати. Швидко заховав мобілку у кишеню підвіски, одягнув другу пару звичайних рукавичок і  взявся  за вушні стропи. За декілька секунд на варіо було 3100 над ст., по крилу, по лицю сильно барабанив град, я намокав а скоропідйомність все росла(пішла друга шкала). Почало трохи ковбасити і я затянув праву клеванту, щоб знижуватись спіраллю. Через бовтанку спіраль була якась ламана і в одну мить у вухах сильно засвистіло, мене дико вдавило у підвіску, голову закинуло назад і вліво. В очах зірочки. Я відустив клеванту – нічого не змінилося, почало робитись дуже погано і темніти в очах, живіт і грудну клітку сильно стиснуло. Почав тягнути ліву клеванту(вона як деревяна). Крило різко кинуло вліво, а потім я відчув невагомість, зрозумів, що клює і молився аби не влетіти в купол. Сильно трусонуло і град знову дико забарабанив по крилу і по мнені варік залився писком. Я вже був весь мокрий від дощу-граду. Ще раз чи два пробував спіралити, але все закінчквалось однаково: страшні навантаження, в очах зірочки, потемніння, самостійно крило не виходило, тянув ліву з великим опором, потім невагомість і  стропи пружинами... На варіо вже було 4500 над ст., -5С  Згадав про В-звал. Взявся за В-ряди, повис на них, крило дістало кант по середині і захлопало як прапор на вітрі. Писк варіо зменшився, показував то -1 то +1. Так я висів на В-рядах поки пальці в мокрих перчатках зовсім не замерзли і самовільно їх не відпустили. Клевки були не такими страшними, як після спіралі. Ще6 пару раз намагався тримати В-ряди поки зовсім не виснажився, а пальці перестали слухатись. Тоді взявся обома руками лише за правий В-ряд, зафіксував руки під підборіддям, допомагаючи шлемом і головою і так висів вже зовсім виснажений і промерзлий. Права консоль напівзімята бовталась на вітрі, а ліва була наповнена, в несильній спіралі я врешті почав знижуватись. Ймовірно переходив просто у нисхідну зону хмари. Деякий час я так висів на правому В-ряді і молився... З втратою висоти град перейшов у теплий дощ. На висоті 400м над ст. Почала в обертах мелькати земля. На 300 я вже зовсім вийшов з хмари у сильній зливі і відпустив В-ряд. Варіо показував зниження -8, а вуха були складені, або то росправлялись то опускались самостійно. Потягнув за А-ряди щоб вийти з режиму парашутування, але нічого не змінилось. На висоті 200 над ст. я зібрав останні сили щоб кинути запаску аби зменшити швидкість приземлення, з великим трудом нащупав замерзлими пальцями кільце і рвонув його. Циліндрик з запаскою забовтався поряд з підвіскою, я взяв його двома руками і щосили кинув горизонтально вперед від себе. Запаска швидко наповнилась, крило опустилось майже під ноги. Мене добре розкрутило а також коливало на запасці. Бачив що з великою горизонтальною швидкістю падаю на поля кукурудзи-і т.п. Білий дим від вогнів на полях дуже швидко стелився горизонтально при самій землі. Сідав я у сильний вітер. На варіометрі не міг побачити швидкості зниження бо дуже бовтало. Перед приземленням максимально згрупувався.  Землю зустрів протектором підвіски, потім сильний удар ззаду по шлему, декілька кувирків і запаска потягнула мене з великою швидкістю по тих городах. Місцями навіть відривало від землі, підскакував, намагаючись бути весь час згрупованим. Гасити запаску навіть не намагався – надто швидко мене волочило. Замотався спочатку у параплан, потім голова виплуталась і міг вільно дихати. З поля якраз тікали додому люди від дощу, які побачили мене ще в повітрі!!! Велике ВЕЗІННЯ! Хлопець Ігор 14 років кинувся напереріз парусу запаски і погасив її. Я проорав добрих 200-250м (відео зняте наст. дня додам потім.) . Траншеї в кількох полях кукурудзи та кормових буряків.

Offline Андрей

  • любители лебёдки
  • Повідомлень: 3732
  • Karma: +31/-10
Я вот почитал всё это и думаю.... что не стоит летать в мощнокучевой и грозовой облачности.
Наилучшее — добившись успеха, устраниться.  (Лао-цзы)

Offline тарас

  • Hero Member
  • Повідомлень: 520
  • Karma: +238/-11
ВЕЛИКЕ ДЯКУЮ сімї Кец села Держів, що між Стриєм та Миколаївом, що підняли мене, зняли з мене підвіску, відвели додому у теплу ванну, напоїли чаями, дали одяг. Знайшли відірваний варік у болоті на полі(ще не запрацював...)
 Також ВЕЛИКЕ ДЯКУЮ Роману Данилюку, котрий організував підбір та доставку мене та суміші з болота-одягу-підвіски-крила –запаски до себе додому. 

Offline Андрій Чучко

  • Administrator
  • Повідомлень: 2291
  • Karma: +246/-54
Тарасе, дякуємо за розширену розповідь.

Не маєшь бажання чітко викласти причини, і висновки, які треба зробити?
Також відсортувати ті проблеми, з якими ти зустрівся.
« Останнє редагування: Вересень 02, 2009, 14:08:30 від Андрей Чучко »

Offline Сергій Прокопенко

  • Сергей Прокопенко
  • Administrator
  • Повідомлень: 6215
  • Karma: +170/-31
  • wings
ну вот, можно сказать что человек сейчас знает что-то о грозах :) Именно "сейчас",  просто "прочитал всё что можно" это еще не знание, а скорее информированность :) На одном форуме мы уже как-то спорили на подобную тему :)

О способах спасения - тут тоже есть еще о чем поговорить и пофлеймить.

Как мы видим, мнения могут быть разным - летать или не летать. Единственное осталось определиться с терминологией - что такое грозовое развитие, переразвитие и тд. Мне кажется что в дисскуссии с Димой Стаценко мы просто о разных вещах говорим.

Дима - покажи фотки того, что ты называешь грозой и переразвитием, пусть в твоей статье будут иллюстрации.

ЗІ нужно таки допереводить обмен мнениями про полеті в грозах, все никак руки не дойдут
http://paragliding.in.ua предлагает снаряжение AEROS - AXIS - UP Paragliding - SOL Paragliders - Woody Valley - AVA Sport - Icaro - NIVIUK - Sky Country - Brauniger Gmbh - +380675004377

Offline Александр Хлебников

  • любители лебёдки
  • Повідомлень: 2482
  • Karma: +80/-22
Серега, от скромного переразвития до сильной грозы.. может хватить нескольких минут. Так что фотки тут не сильно помогут - они статичны и не отражают скорости развития.
Тарас пишет:
Цитувати
Підйом швидко виріс у стабільні +2..+3 і я досить швидко опинився в хмарі і далі(ідіот)

Какие-то +2..+3 под облаком - совсем не похоже на грозу, и усыпило бдительность начинающего пилота..
Димина статья (в верхней строчке сайта )точно так же усыпляет бдительность тех, кто еще не отведал этой "радости"   groza

Offline Maax

  • Sr. Member
  • Повідомлень: 409
  • Karma: +0/-0
 Саша +5 . И заметьте как часто при описании подобных случаев упоминается слово " повезло " , а ведь полёт ,это осознанное действие , а не цепочка везений .

Offline Богдан Базюк

  • любители лебёдки
  • Повідомлень: 3485
  • Karma: +305/-27
  • NOVA, PHI, FLOW, ADVANCE, Syride
Тарас пишет:
Цитувати
Підйом швидко виріс у стабільні +2..+3 і я досить швидко опинився в хмарі і далі(ідіот)
Какие-то +2..+3 под облаком - совсем не похоже на грозу, и усыпило бдительность начинающего пилота..
Должно было насторожить уже это:
Цитувати
За Дрогобчем зліва по курсу була велика темна хмара, з котрої мутними пасмами лився дощ.
после чего УЖЕ точно никак нельзя было приближаться к подошве. Не говоря о прогнозе, предвещавшем возможность гроз.
http://dostavkausa.in.ua - доставка товарів із США та Європи
Параплани та спорядження NOVA, PHI, ADVANCE, FLOW, KOBO GPS(vario), Syride
e-mail: gradientpara(в)ua.fm +З8О5ОЗ1О4882

Offline stasice

  • Hero Member
  • Повідомлень: 886
  • Karma: +11/-28
  • тел.+38(066)2291289 Стас Иванов
Дааа... Парень с яйцами оказался. Респект! Но, в чём действительно повезло, так это в том, что приземлился на запаске, при таком ветре в обычном грязном поле, а не на высоковольтке или на каком-нить скальнике.

Offline Александр Хлебников

  • любители лебёдки
  • Повідомлень: 2482
  • Karma: +80/-22
Кстати, надо было до ЗП попробовать выдавить акселератор (может с ушами для стабильности).. возможно крыло бы и полетело. А потом стать против ветра и посадка была бы помягче.

Offline Сергій Прокопенко

  • Сергей Прокопенко
  • Administrator
  • Повідомлень: 6215
  • Karma: +170/-31
  • wings
Серега, от скромного переразвития до сильной грозы.. может хватить нескольких минут. Так что фотки тут не сильно помогут - они статичны и не отражают скорости развития.
Тарас пишет:
Цитувати
Підйом швидко виріс у стабільні +2..+3 і я досить швидко опинився в хмарі і далі(ідіот)

Какие-то +2..+3 под облаком - совсем не похоже на грозу, и усыпило бдительность начинающего пилота..
Димина статья (в верхней строчке сайта )точно так же усыпляет бдительность тех, кто еще не отведал этой "радости"   groza

Читая статью Димы у меня складывается впечатление что речь идет о мощной кучевке а не о переразвитии, в частности второй и третий абзацы. В моем представлении гроза это очень сильно, очень высоко и тд. все "очень и очень", а если ЭТО еще не "очень" то возможны как раз варианты :)

а вообще уже писал - если есть прогноз на грозу то любой стабильный или нарастающий подъем уже вызывает подозрение :) у меня по крайней мере :)
http://paragliding.in.ua предлагает снаряжение AEROS - AXIS - UP Paragliding - SOL Paragliders - Woody Valley - AVA Sport - Icaro - NIVIUK - Sky Country - Brauniger Gmbh - +380675004377

Offline тарас

  • Hero Member
  • Повідомлень: 520
  • Karma: +238/-11
Після пережитого зробив висновок, що потрібно прислухатися до порад досвідчених пілотів, перед кожним польотом вивчати всі прогнози та оцінювати можливі ризики. Не впадати з головою у ейфорію від польоту, яка затьмарює здоровий глузд і страх. Мій перший маршрут так мене захопив, що я абсолютно не звертав уваги на розвиток хмар, мене цікавив лише запас висоти і можливість пролетіти максимально далеко...
     Базові навики управління парапланом ще не дають право літати і діяти на власний розсуд, до всього потрібно підходити поступово, з головою і безпека - перш за все.
       Перший рік - два необхідно літати в групі і не покидати досвідчених пілотів. Також елементи активного пілотування, на мою думку, необхідно освоювати ще до польотів на маршрут. Ато вийшло так. що лишень навчився рушати з місця, а вже попав на жвавий "хайвей".

Offline comvirus

  • Sr. Member
  • Повідомлень: 409
  • Karma: +0/-0
  • JUST ACRO: Рекорды -25; +15
Молодец что дошел до этого, лучше поздно чем никогда. Как починишь варик скажи какие были плюсы, похоже ты меня переплюнул, хоть и в грозе :)
JUST ACRO: Рекорды -25; +15
Dealer: Aircotec Fly Instruments & FreeX GmbH
www.beautyshoot.de

Offline airclub

  • Hero Member
  • Повідомлень: 1759
  • Karma: +16/-2
  • Airclub
ОГО!!!!!
С Днем Народження Тарасе!

О развитии, переразвитии и о прогнозах погоды:
  Прогноз, всего лишь прогноз, не забывайте какими способами он составляется и какой % ошибки.
Касательно гроз.
Часто, очень часто,  даже опытные пилоты ошибаются, не понимают или  пренебрегают опасностью.
Думаю, что скорость развития (переразвития) и есть та фишка, по которой все же, можно судить об мощности и опасности грозы.
Если от вспышки до наковальни менее 30мин.- БОЙСЯ!
Что говорить, не раз летали у горы в "наветренной" части грозы, уже и молнии и раскаты грома слышны, садились в дождь.
При этом ничего ужасного не было, ну упало пару капель, успели же свернуться...

Но бывали и грозовые шквалы с ветром 20м/с., не раз наблюдал такой "нисходняк," который разбивается об землю  в разные стороны.

Одно дело брить склон, совсем другое
Цитувати
Мяко набираючи при постійних +2 швидко вийшов на середню висоту польту 1500м над ст. Летів трохи вище бази,
распознать опасность сложно, он можно, главное, что бы не было поздно.
 И еще, грозовые облака описанные в Крыму, отличаются от гроз в Карпатах.
Море является некой влажной емкостью, до определенного момента, сглаживающей процессы, его влияние распространяется на десятки км над материком. Как пример, часто безобидное бризовое облако ошибочно принимают за ужас.
 В горах по другому, чем выше горы, тем быстрее и жёстче смена погоды.
Карпаты стоят на пути ветров, по сути и тут влияние океана, Гольфстрим достает :).

Тарасе, ти пишиш що згрупувався, але прийняв землю підвіскою, чому на на ноги?
Зниженя за один В ряд, це щось для мене нове. Поясни, що сталося з крилом після отпускання?
Обовязково пройди повне медичне обстеження.

Будь ЗДОРОВ!!!
Постепенно постоянно к мастерству http://www.airclub.kiev.ua/

 

* Авиаинциденты