wings : Параплан : Парамотор : Планер : Кайт : Paragliding : Paramotoring : Gliding : Kiting : Форум

Статьи, публикации, переводы ... => Приключения => Тема розпочата: Сергій Прокопенко від Квітень 28, 2012, 19:11:40

Назва: О. Лях ЧЕМПІОНАТ – 2004. ЧЕРНІВЦІ
Відправлено: Сергій Прокопенко від Квітень 28, 2012, 19:11:40
Взагалі ЧУ - 2004 був під загрозою. Після минулорічного краху в Одаіві ніхто не хотів братись за його організацію. Врешті відважився наш вождь - Андрій Смогоржевський, власник магазину для екстремальних видів спорту "АДРЕНАЛІН", директор одноіменного парапланерного клубу. Знайшов спонсорів, рішив решту питань. Величезний внесок зробив Бучковський Міша,директор фірми "Софія-Люкс", який теж займається парапланеризмом. Ми не уявляли, що це буде так непросто...

Спостерігаючи за списком заявившихся на WINGS ми все більше розуміли,що в особистому заліку нам з Яворським, Струком, Walczekom, Чучко, Онопрієнко не тягатись....Ми рішили зробити ставку на командний результат і виставили повний склад - 6 пілотів і навіть один резервний.Організували радіозвязок, машини командного підбору, вивчили ППМи, дороги підбору, пароми.І от настав день Чемпіонату ...

15 травня. Урочисте відкриття(сам губернатор проголошує промову),тости,побажання.
Напутні слова вимовляє головний суддя Ігор Федорович Недопака - і виїзд на тренувальні польоти на старт в Добровляни,що навпроти бази проживання.Сьогодні ми отримали колосальний урок,оскільки наша команда рішила переїхати на старт в Городок,бо в Добровлянах дуло непевних 3-4м. Ото в оцих непевних 3-4 м Струк,Walchek і ще 2 пілоти понабирали по 1200м, і Струк прилетів до нас в Городок, де ми набирали максимум 100м...

16 травня.
 Виїзд Митьків.Погоди нема.Дує справа.Наближається фронт.Їдемо на базу.Надходить фронт.Два наших фрі-флаєри поїхали в Городок і налітались по годині...

17 травня. Перший заліковий день.Митьків.Складна погодна ситуація.Завдання: фініш - Припруття, через 1 ППМ - Ржавинці.Дистанція 41,3км.Фінішувало 2: Яворський, Walczak. Вітченко не долетів 400м.. Наш Вова Клим дійшов до ППМ. Я вище 240 м не вибрався....Крайній паровоз йшов зі старту з шквалом,я і ще кілька пілотів не встигли і були здуті в ротор.А там всі получили по повній-асиметрії,негативки...Я сів з таким ривком вправо,що аж волос дибки став...А як чудово видно ротор по траві - он хвилі вправо йдуть,а ці назад до схилу,ці по вітру - хто куда хоче.Бр-р-р-р-р...День розіграний.

18 травня. Про цей день розповім детально.Бо він був фантастичний!Старт Митьків. Завдання : фініш - те ж Припруття,через ППМ- Хотин, дистанція 71,9км.Через 15 хв після відкриття вікна на старті вже майже нікого не було.Стартую і я.Є якісь слабенькі плюси.Он Чучко і Клим вже набрали пару сотень і  йдуть по маршруту.Набираю в якихось +0,2-0,3 і я.Вже 200м.А на старті криза.Всі уже сидять,тільки трохи нижче ще набирає наш Толік Немтінов.Ось він і догнав мене.Гарно довго крутимо разом.Толя йде в сторону і там швидше набирає .І я туда, та він уже високо.Взагалі десь до метрів 600 такі дохлі плюси обробляли...Вище стало веселіше.Десь на 1200м Толя упав на газ і швидко чкурнув від мене доганяти Чучко з Климом.Я викрутив до максимуму-1500,і двинув сам по маршруту.Вагалі по маршруту приходилось кілька раз перетинати Дністер,що досить насторожувало.Карта в мене закінчилась перед Мельницею-Подільскою.І просідаю...І нікого по маршруту не бачу...От напевно,школа.Там йде на подвір"ї якась урочиста лінійка.Кричу їм.Що їм до мене..Ось і плюси пішли.Та якісь рвані,але працювати можна.Ніяк не відцентрую.От і пішла ліва консоль заминатися назад.Ну куда ж ти?Стій!Качати буду!Стоїть.Качаю.Летим далі.Набираю 1800м!Непогано!Ну,потиснув і я на газ. Поїхали!Швидко минають кілометри маршруту і сотні метрів висоти.Я так захопився переходом,що пішов напролом через голубу діру...Висота тане...Вже 400м...Он там трохи далі і в стороні зоране поле,трактор щось там тракторошить.Ну,по всім законам термік мені забезпечений.Знаходжу його,просівши аж до 300м.А як я стрімко пішов вверх!+4,+5!Набираю,радіючи життю,співаю пісні...Я вже вище 1800м,а кромка ще вище.+6мс!Страшенно холодно в руки.Вони вже оніміли в легеньких літніх рукавицях...Щось затуманилось в очах...Що за чортівня?Та це ж хмара!Термінове зниження!Онімівшими руками я ледве склав вуха,корпусом спіралю.І що? З +6 стало+2.Вже затуманює землю,висота 2028м.Крутіша спіраль.Нарешті писк прибора перетворився на завивання...Ось і зображення прояснилося...Швидше тікати звідси.До наступної хмарки.Їх сьогодні через кожні 1-2 км понатикували.Ще потік - і я починаю виглядяти ППМ-Хотин.Є тут піді мною єкесь містечко,міст через Дністер...А там на горизонті якесь велике місто,дві високі труби димлять...Оце напевно, і є Хотин.Кілометрів з 15 буде...1-2 потоки - і я буду там.І тут і боковим зором помічаю справа якіь об"кти  в небі. Та це ж всі наші - Чучко,Клим,Немтінов. Пацани! Я вас догнав! А що ви робите над цим містечком? Зв'язуюсь по рації.Оце і є Хотин.А ті дві труби на горизонті- то Кам"янець-Подільський.От і вже й ППМ бачу - кільцева дорога при виїзді з міста.Толікі вже над ним.Чучко пішов чогось вправо.Клим за ППМом стрімко зливає висоту.Проходжу ППМ десь на 1000м,тоже зливаю.Клим уже сів за Хотином біля автостанції.Як би і я десь тут не сів...Он стадіон,можно плюхнутись.А он горить якесь багаття і дим стелиться,ятелиться,а потім йде вверх. Чого б це? Перевіримо. Спочатку я получив хороший удар по крилу і полетів +6-6,5 наверх. Потім відчув,що дим ріже очі і задихаюсь. А потім побачив,що поруч зі мною по більшому радіусу крутить коршун і косить на мене своїм хижим поглядом.Та знаю я вас,ви у нас спокійні,не нападаєте.На 1500 покидаю потік,сильно зносить не по маршруту.Далі з зустрічно-боковим треба йти.Тут я спутав дорогу і взяв значно правіше маршруту,ще більше проти вітру.Чучко пішов ще правіше,обходити ліс.А я рванув через ліс і з висоти 1км пройшов вперед десь тоже 1 км.Я зрозумів ,що так і сяду в лісі.Розворот,повертаюсь назад і сідаю перед самим лісом.Є посадка!Тільки я почав збирати крило,як з лісу вийло 7 лісорубів з сокирамина чолі з лісником...Ну,думаю,зарубають.Але хлопці виявились дружелюбними,заповнили посадочну картку пілота і навіть по 50 запропонували...

До Хотина добрався маршруткою.Там на автостанції зустрів Вову Клима.Сіли двоє на лавицю один напроти одного,рюкзаки під головами,на обличчі незрозуміла радість...Прерхожі дивно на нас косились.

Толік Немтінов пролетів дальше мене на 1,5км.А як він добирався-то анекдот.На асфальтокатку!Бо ніхто не хотів зупинятись на трасі.Чучко пролетів не набагато більше-десь 2км.Прибув бусик підбору з Толіком,їдемо за Чучко.Знайшли його.Він розповів нам ,як сів , вийшли місцеві і сказали: "А на цьому полі колись літак розбився..." Обрадували...Всі задоволені,ми сьогодні лідери,більше ніхто не полетів...І тут бачимо біле крило над ППМом...Це паравовк Стук М. "Ну,сідай,сідай!О!О!О!Є мінуси!Е-еее...Знову набирає..." -так раділи всі ми...Он ще один параплан. Що це там в нього?Фронталка? Кльово! Давай сідай,мужик,а то ще получиш. В загальному, після нас до закриття вікна ще встили вилетіти Струк М., Яворський В., Walczak.
Дальше всіх пройшовСтрук М-45,6км і ,можливо,фінішував би,але вже закривався фініш.Ще кілька пілотів вилетіли після закриття вікна,дійшли майже до ППМ.Я пролетів 40,1 км і це мій другий маршрут!А перший зробив два тижні тому на травневі свята з Городниці, коли до нас львівяни прїжжали в гості.Я з Струком Миколою викрутили по 1500м пройшли тоді 21км!Клим В і Сергій К - на пару км менше.От такі ми маршрутники...

19 травня.
 Побачивши зранку що погоди не буде,їду додому.А всі зїздили в Червоний Яр на водопад і посміялись по дорозі з страусів чи ті з них...(див.фото А.Кукоша).

20 травня.
 Погоди теж не намічається...Сильний захід.Їдемо до святого джерела за Городком. В скелі Дністра утворився великий грот , в якому збудували капличку. Криниця з водою, десятки ікон. Господи,допоможи нам усім... Політали аж перед заходом сонця в Городку.

21 травня.
 Як і часто буває,після сильного вітру настає штиль...Хоча легеньки південь трохи сквозить.Старт в Добровлянах.Відчайдушно за розігрування дня бореться наш В.Клим.Безстрашно двинув вздовж схилу в сторону Городка і Lо таки пройшов.Але ніхто не склав йому компанію.Я за 5 сек до закриття вікна надумав стартувати і з обм"яклим крилом стрибнув зі схилу - і прямо в кущі.Все...Старт закритий.І тут задуло!Всі налітались вдоволь вздовж схилу.Ще знаменним був цей день трансобласним перельотом.Першим пішов в переліт на другий берег Яворський В. Там склав параплан і пішочком до бази - 5 хв.А обїзд автобусом триває більше 30 хв. Побачивши це,всі рвонули слідом. І на базу автобус приїхав майже порожній.

22 травня.
Ще один заліковий день,але дуже непростий....
Пргнози: Зх з преходом на Пн-Зх і посилення вітру. Явний фронт... Старт-Городок. Небо повністю затянуте, але трошки термічить. Деякі умудрились вкрутитись і пройти пару-десяток-надцять км-Клим В, Фіногенов О, Walczak A. Дехто встиг ще повернутись на старт, дехто вже святкував свою перемогу...Я зміг набрати тільки 333м (це стартовий номер нашого Клима!) і не ризикнув іти по маршруту, бо так можна і Lо не пройти.А на старт продовжувала насувати чорна хмара... От і задуло непогано... От і всі зліва непогано набирають.  І я туда. А частина пілотів пішла на вухах сідати вниз... А я в самому хвості , але тоже набираю. От і по рації сповістили,що старт закритий.Та я вже відлетів біля 1 км від старту і йде набір...Пару метрів вище Гойнек О,ще пару м-наш А.Смогоржевський.Швидко йдемо по маршруту - на GPS 70км!Я викрутив 602 м.Як Ви думаєте,скільки км можна пролетіти з такої висоти? Не вгадали! Перелетів нашого А.Смогоржевського,Струка М,Хлєбнікова О. і сів за11,5 км від старту! Ох і твердо я приклався на посадці - мусив низько перелетіти ЛЕП і лісосмугу,а висоти для повного розвороту проти вітру не вистачило...Кувиркалось все-я,прибор,рація...Остання аж відірвалась і десь завалялась в траві.Тут вийшов на зв'язок А.Смогоржевський,що сів 1 км ближчеі бачив мої каскадерські трюки. Говори, говори, Андрій! От і рація знайшлась!
"Ти живий,Саня?"
"Так,все нормально."

Сіли ми за с.Вікно. А наш Сергій К, Кузюра В., Гойнек О, Вітченко пройшли далі. Сідали перед дощем,встигли намокнути.
Цікавий був розбір польотів. Постало питання про незарахування вправи по погодних умовах,та головний суддя прийняв рішення - день розіграний. Струк М. порахував очки... Підходить до мене і "Я тебе вітаю з ІІІ місцем!" Не поняв...Що-що? Я? Третє місце? Оце сюрприз!
 Церемонія нагородження проходила вже вночі. Місцеве ТВ, болільники... Організатор А.Смогоржевський промовляє: "Нагороджується за ІІІ місце в особистому заліку Лях Олександр. Ура!" Ура! ІІ місце - Струк М., І -вже традиційно Яворський В.Був чудовий дощ з шампанського... А командне ми таки вибороли! Решта дані в таблицях. Далі був шикарний банкет, тости, побажання,подяки,дискотека,танці. Самі витривалі святкували цілу ніч,влаштувавши "Дикі танці" на березі Дністра.

ВИСНОВКИ:
 
1.На новому місці завжди важко щось організовувати,тим більше тим,хто цим ще не займався.Були деякі недоліки,які по мірі можливостей вирішувались і враховувались на майбутнє.Взагалі  у проведенні змагань спостерігається цікава закономірність (http://www.paragliding.spb.ru/story.php?id=136),описана А,Собетовим.Дай Бог нам її уникнути...
2.Абсолютна більшість погодилась з тим,що наступний Чемпіонат буде проведено у Чернівцях.Льотний потенціал,термічність оцінені як високі.Чудові (як для нас) умови проживання (безкоштовні літні будиночки,бар,більярд,теніс,душ) і харчування. Наявність клубу, велика кількість пілотів(біля 20!).
3.Для себе я зробив величезні здобутки:причастився до священного таїнства пілотів - маршруту,пролетів непоганий маршрут в 40 км,доторкнувся до хмар, лишній раз переконався,що політ заради результату - невиправданий.
 От ніби і все...

Пропозиції, зауваження, доповнення надсилайте мені (edu_berej_vn@mail.cv.ukrtel.net?subject=ЧЕМПІОНАТ)